15. maj 2012

Quilte quilte!!

Nu er jeg startet på at quilte et tæppe. Det har lagt et års tid, men nu har jeg fundet modet frem til at begynde på det.
Det gøres på maskine. Jeg skal jo øve mig, så det er ikke de store quiltningers det bliver til, små forsigtige. Og lige det kan jeg altså ikke.
Er der nogen der ved om hæftningen holder, når det bliver gjort på maskinen? Eller skal jeg til og sidde og hæfte alle de løse tråde. Jeg syntes nemlig det er ligesom om at knuden ligger på bagsiden af quilten. Og holder den så?
Berit

5 kommentarer:

  1. Tror ikke der er nogen vej uden om - de skal hæftes hver og een! Men husk, at når man quilter på maskine, må man gerne "transportere" sin nål langs/i en tidligere quiltet linje! God fornøjelse:-)!

    SvarSlet
  2. Jeg liker ikke å bruke festefunksjonen på maskinen, synes ikke det blir pent. Så jeg trekker trådene over på baksiden, knyter 2-3 knuter og trekker trådene sammen inn i teppet. Har sånn kjekk nål som ikke trenger å trees, men bare " klikker" tråden nedi. Så det går ganske fort og blir usynlig.

    SvarSlet
  3. Det ser spændende ud indtil videre. Glæder mig til at se mere.

    SvarSlet
  4. Det ser super ud, spændende at se quilten helt færdig.

    SvarSlet
  5. Jeg skulle aldrig have læst de kommentarer, for jeg plejer at hæfte ved at sy et par gange oveni hinanden, men det bliver altså heller ikke så pænt, som hvis man hæftede hver og en som Maria skriver. Jeg ville aldrig blive færdig, for her er min tålmodighed ikke særlig stor.

    SvarSlet

Tak for at du lægger en kommentar på min blog, det er altid hyggeligt at læse dem.